Forskning

Her kan du finde forsknings- og evalueringsrapporter om arbejdet med LP-modellen både i Danmark og Norge. Herudover findes en række spændende artikler til inspiration. God læselyst!

Rapporter

! - Forandring indefra i pædagogiske dagtilbud
- Følgeforskning om LP-arbejdet i dagtilbud
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2016
Læs artiklen
LP-analyse i pædagogiske dagtilbud
- Følgeforskning om LP-arbejdet i dagtilbud
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2015
Læs artiklen
Professionel udvikling indefra
- Følgeforskning om LP-arbejdet i skolen
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2015
Læs artiklen
Styrket videngrundlag i folkeskolen
- Følgeforskning i tilknytning til Danmarks største skoleudviklingsprojekt
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2013
Hent rapporten
Evaluering af kompetenceudvikling for skoleledere i Slagelse Kommune
- I denne rapport præsenteres resultaterne af evalueringen af et kompetence-udviklingsforløb, som er målrettet skoleledere og udviklet af UCN for Slagelse Kommune i 2010/11.
Hent rapporten
Det er fedt
- Rapporten har til hensigt at finde ud af, hvilke elever der vælger et frivilligt 10. skoleår, hvordan elevernes faglige og sociale udvikling er, hvad der kendetegner det pædagogiske indhold og hvilke erfaringer elever og lærere har med tilbuddet.
Forfattere: Thomas Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg og Gro Løken
Udgivet: 2011
Hent rapporten
Skoler i udvikling - undersøgelse af brugen af LP-modellen
- Rapporten præsenterer to typer undersøgelser, der arbejdes med i LP-modellen: Kortlægningsundersøgelsen og interviewunderøgelsen.
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2010
Hent rapporten
Uligheder og variationer - Danske elevers motivation, skole- faglig læringsudbytte og sociale kompetencer
- Rapporten belyser en række centrale områder i den danske folkeskole, som f.eks.: skolefaglige præsentationer, motivation og arbejdsindsats samt sociale kompetencer
Forfattere: Thomas Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg, Ann Margreth Aasen og Anne Kostøl
Udgivet: 2010
Hent rapporten
Billeder af situationen i den danske grundskole
- Udvalgte resultater fra den første kortlægningsundersøgelse i LP-modellen i Danmark.
Forfattere: Thomas Nordahl og Niels Egelund
Udgivet: 2009
Hent rapporten
Billeder af en udviklingsorienteret folkeskole
- Resultaterne af en interviewundersøgelse foretaget på 45 LP-skoler i Danmark
Forfatter: Bent B. Andresen
Udgivet: 2009
Hent rapporten
Evaluering av LP-modellen 
- Kvantitative og kvalitative resultater af arbejdet med LP-modellen i Norge i perioden 2008-2008
Forfattere: Thomas Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg og Anna L. Ottosen
Udgivet: 2009
Hent rapporten
Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer
- En kvantitativ og kvalitativ analyse af forskelle og ligheder mellem skoler i Norge
Forfattere: Thomas Nordahl, Sølvi Mausethagen og Anne Kostøl
Udgivet 2009
Hent rapporten
Spesialundervisningen i grunnskolen - stor afstand mellom idealer og realiteter
- Empiriske resultater relateret til specialundervisning og elever med forskellige problemer og vanskeligheder i norske skoler.
Forfattere: Thomas Nordahl og Anne-Karin Sunnevåg
Udgivet: 2008
Hent rapporten
Inkluderende spesialundervisning
- Evaluering af specialundervisning i Norge
Forfattere: Tone Cecilie Carlsen, Marit Strømstad, Rune Hausstätter, Thomas Nordahl og Eifred Markussen
Udgivet: 2007
Hent rapporten

 

 

Artikler

Børns trivsel og relation til de voksne i dagtilbud (norsk)
Artikel af Ann Margareth Aasen 2016
Læs artiklen
Forskelle og ligheder i elevernes oplevelse af erhvervsskolen (norsk)
Artikel af Ann Margareth Aasen og Ann-Cathrin Faldet 2015
Læs artiklen
Relationskvalitet (norsk)
Artikel af Ann Margareth Aasen og Christina Elde Mølstad 2015
Læs artiklen
Evaluering af LP-modellen med hensyn til børns udvikling og læring i daginstitutionerne (norsk)
Artikel af Ratib Lekhal 2015
Læs artiklen
Lærernes vurdering af ulike elevgrupper (norsk)
Artikel af Thomas Nordahl og Ann-Cathrin Faldet 2014
Læs artiklen
Relation mellom voksen og barn i barnehagen (norsk)
Artikel af Ratib Lekhal 2014
Læs artiklen
Inklusion i skolen 
Artikel af Thomas Nordahl og Anne-Karin Sunnevågen
Læs artiklen

Transferevaluering af pædagogisk efteruddannelse
Artikel af Bent B. Andresen
Læs artiklen

Dagtilbud med høj, god og lav kvalitet
Artikel af Anne-Karin Sunnevåg
Læs artiklen
Pædagogisk analyse i dagtilbud
Artikel af Bent B. Andresen
Læs artiklen
Den nyttige skole
Artikel af Lars Qvortrup
Læs artiklen
Urolige børn i skolen
Specialeuddrag af Stine Holm
Læs artiklen
Marginalisering af drenge i skolen
Kronik af Preben Olund Kirkegaard
Læs kronikken
LP-modellen, læringsmiljø og pædagogisk analyse
Artikel af Thomas Nordahl
Læs artiklen
Foskuspunkter fra kortlægningen 2010
Artikel af Thomas Nordahl mf.
Læs artiklen
 

 

 
Professionshøjskolen University College Nordjylland | Aalborg | Hjørring | support@lp-modellen.dk | Copyright © 2013